Thera Mertens

Pedagogisch coach

Pedagogisch beleid

Ieder kind is uniek, waardevol en verdient een gelijke kans. Daarom hebben wij met zorg  de pedagogische visie van Klein Alkmaar geformuleerd.

 

De pedagogiek van Klein Alkmaar in 8 punten:

  • Aandacht en plezier
  • Met elkaar en voor elkaar
  • Jezelf kunnen zijn
  • Buitenwereld binnen halen
  • Spelend ontwikkelen/leren
  • Ruimte voor nieuwsgierigheid
  • Zelf doen, maar soms nog niet alleen
  • Veiligheid en uitdaging

Wil je ons pedagogisch beleid helemaal lezen? Klik dan hier.

 

Als je voor Klein Alkmaar kiest, is dat een nieuwe stap voor jullie als ouders en voor jullie kind.

 

Weet dan dat wij je helpen om de overgang van thuis naar de opvang zo soepel mogelijk te maken. We beginnen altijd met een gesprek tussen ouder(s) en een pedagogisch medewerker. Samen kijken we hoe we jullie wensen en behoeftes kunnen vormgeven binnen de mogelijkheden van een groep. En we praten over een aantal momenten die je thuis al kunt oefenen voordat de opvang start. Hier lees je daar alles over.

Ingrid

Pedagogisch Medewerker BSO/PO
Het gaat erom dat de kinderen een gezellige tijd op de groep hebben gehad en genoeg heeft geleerd om naar de basisschool te gaan. Er kloppen nog steeds kinderen op het raam om te zwaaien, dus dat zit wel goed.

Carmen

Planning & Plaatsing
Klein Alkmaar als bedrijf staat voor betrokken, sociaal, inlevend en flexibel. Een combinatie tussen werk, gezin én Klein Alkmaar is een hele goede!

Branka

Pedagogisch Medewerker Kinderopvang
Lach, wijze uitspraak of net geleerde nieuwe vaardigheid van een kind maken mijn dag mooi en geslaagd!

Carmen

Planning & Plaatsing
Klein Alkmaar als bedrijf staat voor betrokken, sociaal, inlevend en flexibel. Een combinatie tussen werk, gezin én Klein Alkmaar is een hele goede!

Judith

Pedagogisch Medewerker Kinderopvang
Ik wil vooral dat een kind zich veilig voelt bij mij en ik geef hem alle ruimte en respect om zich te ontwikkelen.

Esther

Pedagogisch Medewerker BSO/PO
Ik wil de kinderen graag helpen om zelfredzaam naar de volgende groep te gaan.